A diéta önmagában nem elég-a tartós fogyáshoz önismeret kell!

Testsúly és testkép coaching - diéta helyett!

Testsúly és testkép coaching - diéta helyett!

Rólam

2016. május 04. - BartekMária

Üdvözöllek a blogomon!

 

blograkicsibb.jpg

Sok-sok évvel ezelőtt, hatvan kilóval nehezebben, kétségbeesetten kerestem valakit vagy valamit, hogy le tudjak fogyni. Az ismerőseimtől, hivatásos segítőktől, orvosoktól, könyvekből, filmekből, beszélgetős műsorokból -tehát nagyjából minden, számomra hozzáférhető forrásból- csipegettem fel tudásmorzsákat, ötleteket, gondolatokat, amik tovább vittek a számomra ideális testsúlyig. Mindezzel azonban nagyon lassan haladtam, lassan és keservesen; rengeteg kerülőúttal, zsákutcával, visszaeséssel. Akkoriban határoztam el, hogy egyszer majd azt a fajta támogatást fogom biztosítani túlsúlyos embereknek, ami nekem magamnak is olyan jól jött volna

Sokat tanultam annak érdekében, hogy ezt megfelelő színvonalon és felelősséggel tehessem. Az ELTE Társadalomtudományi karán szociális munkás diplomát szereztem; elvégeztem a NANE Egyesület segélyvonalas önkéntes képzését, coach-képzésre jártam; és sok évi módszertani-önfejlesztő csoportmunka van mögöttem. Mind a segítő-szakmai ismereteimet, mind pedig a táplálkozásról, az ahhoz fűződő bonyolult kapcsolatunkról szóló tudásomat folyamatosan bővítem. Több olyan civil szervezet munkájában is részt veszek, amelyek segítségével lehetőségem van az étkezési zavarokkal, a kényszeres evéssel, és az elhízással kapcsolatos ismeretterjesztésre. Hogy erre milyen égető szükség van, arra bizonyíték sok-sok kliensem, akik a "ne egyél annyit, és majd szépen lefogysz" -dogmában vergődnek hosszú évekig.

 Következzen most néhány szó arról, hogy mi is az, amit nyújtani tudok segítő szakemberként. 

Nem ígérhetem sem azt, hogy nem kell majd erőfeszítéseket tenned; sem azt, hogy 2 hónap alatt életed minden problémája megoldódik, hogy lefogysz 70 kilót, vagy hogy megtalálod életed szerelmét; ellenben segíthetek rájönni, miért is "pakoltad magadra" a kilókat. Hogy mi akadályoz abban, hogy rendszeresen mozogj, hogy miért nem jelent elég motivációt az egészséged, és hogy mi a megoldás arra, ha már a könyöködön jön ki a párolt csirkemell salátával.

Az én dolgom az odafigyelés; egy olyan tükör tartása, amiben valódi önmagadat láthatod; sok-sok kérdés, és a rájuk adott válaszaid alapos átbeszélése. Segíteni tudok abban, hogy tisztázd magadban, mi az, amit igazán szeretnél, és hogy mi az, amit nem; kik azok az emberek, akiket valóban jó az életedben tartani, és kik azok, akiket nem; hogy merrefelé is visz az az út, ami valóban a tiéd. 

A feladatom az is, hogy azt a témát, amivel hozzám érkezel, a coaching folyamat végére minden szemszögből tisztán lásd; de ennél még több is: hogy felismerd, a témád hogyan illeszkedik a világ többi részéhez, milyen szálakkal, és milyen módon kapcsolódik másokhoz. 

Az email cím, amin felveheted velem a kapcsolatot: bartekmariacoach@gmail.com .

Megtiszteltetés számomra, ha engem választasz ahhoz, hogy egy darabig elkísérjelek az utadon. 

A bejegyzés trackback címe:

https://bartekmariacoach.blog.hu/api/trackback/id/tr388685792
süti beállítások módosítása